12.01

2018. HARD TIMES, SOFT SKILLS.

HeadCount

Bent u peter of meter van een aanstormend talent? Dan kreeg u op 1 januari een nieuwjaarsbrief voorgelezen. Die eindigt standaard - zo wil de traditie - met ‘Een zoen van uw kapoen, #location#, 1 januari 2018’. Wij voorspellen u: die ‘kus’ wint de komende jaren alleen maar aan belang in het bedrijfsleven.


Generatie Z(oen)

U kent het KISS-principe vast en zeker: keep it simple and smart. De nieuwe generatie medewerkers (Z) is overal en altijd online. Ze weten: “Elk product is maar één eenvoudige klik van mij verwijderd.” Waarom zou u dan moeilijk doen? Hou het simpel, snel en slim. Ook in uw jobcommunicatie. 


Mens boven machine

Nog een gevolg van dat altijd en overal online zijn: de nood aan ‘menselijkheid’ neemt sterk toe in 2018. Onze handen raken gemiddeld meer dan 3 uur per dag koele technologische devices aan. Verbaast het u dat onze zintuigen snakken naar meer hartelijkheid? Investeer dus voldoende in oprechte klantvriendelijkheid: een warme stem, geen robot. ‘Data’ zijn cruciaal, dat weten we. Maar ‘authentieke aandacht’ is dat ook. Focus dus niet enkel op het meetbare.


Hoe kan ik u helpen?

2018 wordt het revivaljaar van de hoffelijkheid. Het Engelse ‘courtesy’ klinkt nog meer gracieus. In welk diploma komt dat aan bod? Alleen in dat van de butlerschool. Nu we 2020 stilaan naderen, springen ‘attitude en mindset’ hoog boven de waarde van het diploma. U zal dus op zoek moeten gaan naar medewerkers die uw klanten snel begrijpen en innovatief meedenken. Het VBO voorspelt een groei van 2% in België. De ‘war on talent’ barst nu pas echt los. Wat zeker is: het worden harde tijden voor wie zoekt naar mensen met de juiste soft skills. Mogen wij van Headcount u daarbij helpen dit jaar?