Wat is de sleutel tot een goede relatie? Juist: vertrouwen. Vertrouwen en consumentengedrag gaan hand in hand: mensen kopen graag merken die ze kennen, en dat is bij een jobpagina en vacatures dus niet anders.

Werkzoekenden hebben vandaag veel keuze als het gaat om werkgevers. Om hun aandacht te trekken, is de vertrouwenscomponent van groot belang. Wanneer u vertrouwen creëert, zullen werkzoekenden aan u terug denken en langskomen voor toekomstige jobopportuniteiten omdat ze al een positieve ervaring hebben gehad.

Wij geven enkele tips hoe u het vertrouwen kan winnen én behouden.

  1. Plaats de kandidaat op de eerste plaats

Denk aan de gebruikers van het platform, in combinatie met het gebruikersgemak van de website. Vermijdt complexe processen zoals het verplicht aanmaken van een account, uploaden van een CV, … Hoe lager de drempel, hoe hoger het vertrouwen, wat ertoe leidt dat actief zoekenden sneller terugkomen op jullie website.

  1. Wees transparant

Geef kandidaten alle informatie die ze nodig hebben om een goede beslissing te nemen. Hoe graag u ook wil dat die vacature wordt ingevuld, als kandidaten voelen dat ze niet het volledige plaatje te zien krijgen, verliest u hun vertrouwen meteen.

  1. Onderhoud het contact met kandidaten

Als u alleen interesse toont of contact met iemand opneemt wanneer u een vacature moet invullen, zullen kandidaten het gevoel krijgen dat ze slechts een tool voor u zijn.

Onderhoud de relatie door van tijd tot tijd contact op te nemen met kandidaten die zich op uw vacaturebank hebben ingeschreven. Dit geeft hun het gevoel dat ze gewaardeerd worden, houdt uw kandidatenbestand fris en zorgt ervoor dat ze af en toe eens terug komen kijken.

  1. Overpromoot’ een vacature niet

Gesponsorde vacatures worden vaker getoond. Maar zorg ervoor dat kandidaten niet overspoeld worden door irrelevante vacatures. Als kandidaten keer op keer dezelfde vacature te zien krijgen, geraken ze hun vertrouwen snel kwijt.

Conclusie

Klassieke jobpostings zijn niet meer dé manier om (latent) werkzoekenden te bereiken. Om uw vacaturesonline te laten schitteren, is wat extra inspanning en inventiviteit nodig.

Via HeadCount kan een er campagne worden gelanceerd, die target op basis van big data en A.I. Deze technologie vindt werkzoekenden waar ze zijn, en hun laat zien wat ze willen zien! Laat jullie contactgegevens achter en wij plannen graag een (online) meeting in.

    Our contact persons.